مصاحبه با سعید محمودی ازناوه داور اولین جشنواره ملی عکس ارس

مصاحبه با سعید محمودی ازناوه داور اولین جشنواره ملی عکس ارس

داور اولین جشنواره ملی عکس ارس:
عکاسی هنری است که با عموم مردم سر و کار دارد و این جشنواره عکس، قدرت برند کردن نام ارس را دارد.
🔸

اینکه حاضرین در جشنواره به عکاسان مدعو خلاصه نشده و دیگر عکاسان علاقمند هم می توانند به صورت آزاد در جشنواره شرکت کنند، رقابت را جذاب تر می کند.
جشنواره عکس ارس رویکرد های یک جشنواره صرفا عکاسی را ندارد، بلکه باید به آن به عنوان یک رویداد مهم و ملی هنری نگاه کرد

داور اولین جشنواره ملی عکس ارس، گفت: عکاسی هنری است که با عموم مردم سر و کار دارد و این جشنواره عکس، قدرت برند کردن نام ارس را دارد.
سعید محمودی عنوان کرد: جشنواره عکس ارس رویکرد های یک جشنواره صرفا عکاسی را ندارد، بلکه باید به آن به عنوان یک رویداد مهم و ملی هنری نگاه کرد.
وی با اشاره به برگزاری حضوری این جشنواره، اظهار کرد: نوع برگزاری جشنواره نیز باعث شده است که برای بیشتر عکاسان کشور جاذبه حضور در ارس ایجاد شود و آمار بالای ثبت نام نیز گواه این موضوع است.
محمودی خاطرنشان کرد: عکاسی به صورت میدانی و زنده می تواند کیفیت عکس های نهایی را بالاتر برده و نتایج بهتری را برای عکاسان و برگزارکننده ها به همراه داشته باشد.
وی افزود: اینکه حاضرین در جشنواره به 40 نفر عکاس مدعو خلاصه نشده و دیگر عکاسان علاقمند هم می توانند به صورت آزاد در جشنواره شرکت کنند، رقابت را جذاب تر می کند.
معاون فرهنگی روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود، عنوان کرد: آرشیو مناسبی که از این طریق در اختیار سازمان منطقه آزاد ارس قرار خواهد گرفت، می تواند در برنامه های رسانه ای و تبلیغی این سازمان به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار گیرد.
محمودی مزیت مناطق آزاد را تنوع موضوعی عنوان کرد و گفت: اینکه در منطقه آزاد ارس موضوعات متنوعی چون آثار طبیعی و تاریخی، حیات وحش، فرهنگی و اجتماعی و صنعت در کنار هم قرار گرفته و به هم تنیده شده اند از مهم ترین ویژگی های جشنواره عکس ارس محسوب می شود.
گفتنی است، اولین جشنواره ملی عکس ارس، طی روزهای 15 تا 17 آبان 98 با حضور عکاسان مطرح از سراسر کشور برگزار می شود و آثار برتر در روز 19 آبان طی مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای عضویت در انجمن فیلم و عکس ارس اینجا کلیک کنید.