مصاحبه با کریم متقی داور اولین جشنواره ملی عکس ارس

مصاحبه با کریم متقی داور اولین جشنواره ملی عکس ارس

کریم متقی؛ دبیر ادوار جشنواره بین المللی عکس فیروزه و داور اولین جشنواره ملی عکس ارس:
منطقه آزاد ارس پتانسیل بالایی در زمینه هنر عکاسی دارد اما این پتانسیل به طور کامل به هنرمندان کشور معرفی نشده است.
جشنواره عکس ارس می تواند هزینه های تبلیغی منطقه آزاد ارس را نیز پایین آورده و باعث مطرح شدن ارس به کمک عکس های عکاسان مطرح ایران شود.
امروزه در سایه امنیت بالای مرزهای شمالغرب کشور، عکاسی در منطقه مرزی جلفا برای عکاسان مهیا شده است و این موضوعی است که باید حداکثر استفاده هنری از آن را داشته باشیم.
*****************************************************
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، داور اولین جشنواره ملی عکس ارس، گفت: منطقه آزاد ارس پتانسیل بالایی در زمینه هنر عکاسی دارد اما این پتانسیل به طور کامل به هنرمندان کشور معرفی نشده است.
کریم متقی با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره عکس در منطقه آزاد ارس به عنوان یک نیاز برای این منطقه ، گفت: امروزه در سایه امنیت بالای مرزهای شمالغرب کشور، عکاسی در منطقه مرزی جلفا برای عکاسان مهیا شده است و این موضوعی است که باید حداکثر استفاده هنری از آن را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ رسانه ای نمی تواند به سرعت عکس و تصویر، ارس را به مردم ایران و جهان معرفی کند و جشنواره عکس ارس نیز بر همین اساس، برنامه ریزی شده است.
متقی افزود: امروزه برای بیشتر اخبار در پایگاه های خبری و فضای مجازی از عکس استفاده می شود و شاید بتوان گفت در تمام رسانه های جهان، عکس مهم ترین قسمت خبر را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: جشنواره عکس ارس می تواند هزینه های تبلیغی منطقه آزاد ارس را نیز پایین آورده و باعث مطرح شدن ارس به کمک عکس های عکاسان مطرح ایران شود.
این هنرمند تبریزی انتشار کتاب عکس جشنواره را مهم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای بعد از برگزاری جشنواره مهم تر از برنامه ریزی برای خود جشنواره است و باید اقداماتی صورت گیرد که عکس های برتر ماندگار شوند.
متقی در پایان گفت: بعد از اختتامیه جشنواره، کار اصلی دبیرخانه آغاز می شود و علاوه بر اینکه باید از این عکس ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود، لازم است، در زمینه ماندگاری آثار نیز تلاش شود.
گفتنی است، اولین جشنواره ملی عکس ارس، طی روزهای 15 تا 17 آبان 98 با حضور
عکاسان مطرح از سراسر کشور برگزار می شود و آثار برتر در روز 19 آبان طی مراسم
اختتامیه معرفی خواهند شد

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای عضویت در انجمن فیلم و عکس ارس اینجا کلیک کنید.