ژل های رنگی برای پرتره های فضای باز

چگونه از ژل های رنگی برای پرتره های فضای باز در نور روز استفاده کنیم

ژل رنگی یا فیلتر رنگی، که به آن ژل نورپردازی نیز گفته می شود، ماده ای رنگی و نیمه شفاف است که در تئاتر، سینما و عکاسی برای اضافه کردن رنگ به نور و تصحیح رنگ استفاده می شوند. معمولا زیاد نمی بینیم که عکاسان از ژل در فضای باز در نور طبیعی استفاده کنند، اما چرا؟ من فکر می کنم یکی از دلایل اصلی این که عکس های گرفته شده با ژل رنگی در نور طبیعی را زیاد نمی بینیم این است که نور به قدرت و کنترل زیادی نیاز دارد تا ژل در نور روز قابل مشاهده باشد.

زمانی که در طول روز بیرون هستیم، نور خورشید به همه جا نفوذ می کند. حتی وقتی که در سایه سنگین می ایستیم، چون نور خورشید تقریبا به طور بی پایان به اطراف بازتاب می شود و حتی به سایه دارترین قسمت ها نیز می رود. این برای ژل ها مشکل ساز است، چون نور روشن و قوی روز فورا بر عکس گرفته شده با ژل غلبه کرده و آن را خراب می کند، و دستیابی به عکس مورد نظر را نسبت به ثبت آن در فضای داخلی بسیار دشوارتر می کند

اگر میخواهید از این ژل ها در فضای باز استفاده کنید سعی کنید فقط در سایه ها انجام دهید و یا بعد از غروب خورشید.

*** چیدمان ***

هر زمان که شروع به برپایی یک چیدمان با چندین نور می کنید، اول کدام نور را تنظیم می کنید؟ توصیه می شود با نوری شروع کنید که نمی توانید آن را کنترل کنید، در چیدمان فضای باز، تنها نوری که نمی توان کنترل کرد خورشید است. در نتیجه، باید دوربین را حول آن تنظیم کرد.

*** قرار دادن نورها ***

اما برای این که ژل ها واقعا در عکسی مانند این کارساز باشند و برجسته شوند، باید روی یک سطح (هرچه بزرگتر بهتر) تابانده شوند تا رنگ آنها نمایان شود. در این عکس،  از یک دیوار آجری در پشت سوژه ام استفاده می شود تا ژل ها را روی آن تابانده شود این کار باعث می شود سوژه در مقابل آن برجسته شود. سپس، یک رنگ مخالف را از طرف دیگر (سمت راست دوربین) قرار داده تا به سوژه  بتابد، که این کنتراست رنگ، جدایی بین سوژه و پس زمینه را بیشتر می کند. سپس یک نور مو با همان رنگ ژل را به سمت چپ دوربین اضافه کرده و آنگاه کار را با اضافه کردن یک نور کلیدی (اصلی) سفید به صورت سوژه به پایان می رسد

به یاد داشته باشید: دو نور صورتی در سمت چپ دوربین و یک نور آبی در سمت راست آن قرار دارد.

در آخر، مطمئن شوید که به دقت به میزان نور محیط (نور روز) که در پیش زمینه به عنوان نور پرکننده دارید توجه کنید

این چیدمان از نظر تعدیل کننده ها / شکل دهنده های نوری که می توانید استفاده کنید، انعطاف پذیری زیادی دارد. این یک چیدمان با چهار نور است و در اصطلاح پایه، در واقع دو نور نرم و دو نور سخت است. اینها تعدیل کننده هایی هستند که من استفاده می کردم، اما شما می توانید آنها را با تعدیل کننده های سخت و نرم دیگری که مناسب می دانید ترکیب کنید و تطبیق دهید.

*** عکس  نهایی ***

از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
  پس از فیلم «از نفس افتاده»، موج جدیدی که سینمای جهان از برزیل تا چکسلواکی و ژاپن را فرا...
مجید گرجیان از مدیران فیلم‌برداری شناخته شده سینمای ایران است که مدیریت فیلمبرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه را به...
انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند دوره آموزش تدوین فیلم با نرم افزار پریمیر سرفصل کلاس‌ها: – مفاهیم اساسی...
وحید بیوته از مدیران فیلم‌برداری جوان و موفق سینمای ایران است که چندین جایزه ملی و جهانی کسب کرده است....
کلمه آنامورفیک ترکیب دو واژه یونانی Annaبه معنی دوباره و Morphos به معنی شکل‌دهی است. بیش از صد و سی سال...
مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
  پس از فیلم «از نفس افتاده»، موج جدیدی که سینمای جهان از برزیل تا چکسلواکی و ژاپن را فرا...
«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه در سن ۹۱ سالگی درگذشت....
مجید گرجیان از مدیران فیلم‌برداری شناخته شده سینمای ایران است که مدیریت فیلمبرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه را به...
دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تعداد آثار حاضر در بخش‌ ملی این رویداد را اعلام کرد....
پرویز صمدی‌مقدم و فریدون جیرانی از پوستر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌کنند. به گزارش «پایگاه...
0 0 رای ها
امتیاز دهید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای عضویت در انجمن فیلم و عکس ارس اینجا کلیک کنید.