اهمیت عکس در ساخت برند شخصی

در چند سال گذشته به عنوان دیجیتال مارکتر همیشه با یک موضوع چالشی به نام ارائه  محتوای تصویری از سمت شرکت‌ها، همکاران و افرادی که برای برند شخصی خود از مشاوره های من استفاده می‌کردند روبرو بودم و در بعضی مواقع عدم تامین محتوای تصویری فرآیند مارکتینگ را دچار اختلال می‌کرد.

در این مقاله تمرکز من روی آگاه سازی تأثیر عکس‌ها برای ساخت برند شخصی و ارائه چند راهکار برای عکس برندینگ در فضای دیجیتال است.

مطالعه این مقاله برای ساخت برند شخصی شما در هر زمینه شغلی می‌تواند مفید باشد اما به شخصه هدفم تلنگر و آموزش به سیاستمداران، مدیران میانی، ورزشکاران، هنرمندان، بلاگرها و کاندیداهای انتخاباتی است، که اهمیت بیشتری به برند شخصی خود می دهند، اما معمولا مشاوره تخصصی در این زمینه ندارند.
نیازی به هزینه‌های چند ده میلیون تومانی نیست!

چرا به عکس ها اهمیت نمی‌دهیم؟

در ایران بیش از 69% مردم یعنی حدود ۵۵ میلیون نفر از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند با افزودن تعداد دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی، روزانه میلیون‌ها شات عکس گرفته می‌شود. در حال حاضر گرفتن عکس یکی از ارزان ترین کارهای دنیاست و برای همین بی ارزش شمرده می‌شود.

عدم آگاهی و آموزش افراد باعث می‌شود تا مردم توجه کمتری به برند شخصی خود داشته باشند. همین موضوع باعث می‌شود بعضی، از آواتار(پروفایل) که نشانگر آنها در شبکه اجتماعی است؛ برای ابراز علاقه به همسر یا فرزندانشان استفاده کنند.

فرهنگ سازی غلط یکی دیگر از دلایل بی‌توجهی اشخاص و برندها به عکس‌هاست. در رسانه ها همیشه عکاس ها بیرون از ساختمان منتظر خروج افراد مشهور هستند تا شروع به عکاسی کنند. درصورتی که در واقعیت افراد بانفوذ همیشه دنبال عکاسان و خبرنگاران هستند تا پیام خود را انتقال دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ بلوک غرب و شرق با عکس

حتما تا به امروز عکس‌هایی از احمد شاه مسعود و چگوارادر اخبار، شبکه‌های اجتماعی یا کافه‌ها دیده اید. داستان زندگی این دو پزشک، چریک و فرمانده کاریزماتیک یکی از بزرگترین پروژه های اینفلوئنسر مارکتینگ جهان است.

اینفلوئنسر مارکتینگ احمد شاه-چگواراینفلوئنسر مارکتینگ

آمریکا و روسیه در نزدیکی مرزهای یکدیگر با عکس هایی از این دو فرمانده، جنگ سرد تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن پیش می‌بردند. برند سازی احمد شاه-چگوارا آنقدر بی نقص اجرا شده، که بسیاری از جوانان جهان با دیدن عکس های جذاب این دو شخصیت دلباخته آنها می‌شوند و شاید علاقه پیدا کنند برای همیشه ذهنیتی ضد شوروی یا ضد آمریکایی داشته باشند.
فکر می‌کنید من چرا مثال احمد شاه-چگوارا را مطرح کردم؟ اگر فکر می‌کنید برندها خود به خود مشهور می‌شوند اشتباه می‌کنید. هیچ وقت خبرنگارها برای رضای خدا دور شما جمع نمی‌شوند تا از شما عکس بگیرند، این مسئولیت برند است که به شکلی برنامه ریزی کند تا توجه همه از جمله عکاسان و روزنامه نگاران را جلب کند.

شاید فکر کنید عکس گرفتن کار وقت گیر و بیهوده ای است؛ به احمد شاه و چگوارا فکر کنید. آنها دهها سال قبل در محیط خشک و جنگی با عکاسان به خوشرویی رفتار می‌کردند چون می‌دانستند قدرت این عکس‌ها بسیار بیشتر از فشنگ هاست.

بدون عکس آینده برند شخصی مان چیست؟

در تمام این یادداشت تلاش کردم تا یادآوری کنم عکس یک فاکتور مهم برای رشد نام و اعتبار شماست؛ پس درصورت نادیده گرفتن عکس کنترل برند خود را از دست خواهید داد و باید منتظر بمانید تا دیگران سرنوشت شما را مشخص کنند. بخشی از مشکلات نادیده گرفتن عکس برای ساخت برند شخصی:

  1. کاهش محبوبیت در بین بلاگرها
  2. تولید محتوای بی‌کیفیت
  3. کاهش اثرگذاری برند

پرسونال برندینگ با عکس

انواع عکس های مورد نیاز برای ساخت برند شخصی

اگر قصد دارید امروز به آتیله عکاسی بروید و مجموعه‌ای از عکس‌هایی با ژست های کاندیدای انتخاباتی برای خود تهیه کنید کمی صبر کنید! برای تهیه و انتشار عکس های خود برنامه و استراتژی داشته باشید. مثلا به این موضوع فکر کنید که درصورت مدیرکل شدنتان دیگران باید با چه عکسی در شبکه های اجتماعی به شما تبریک بگویند؟
باید به دقت در مورد برند خودتان فکر کنید و عکس هایی را از خود تهیه کنید که کار را برای طراحان و گرافیست ها راحت می‌کند. مطمئن باشید حتی دشنمان رسانه‌ای شماهم به عکس های باکیفیت شما علاقه دارند. پس چه بهتر که شما خودتان این عکس‌ها را تهیه و بصورت غیر مستقیم در دسترس آنها قرار دهید. با این رویکرد شما حتی برای دشمنان و روزنامه های زرد و بلاگرهایی که قصد آسیب زدن به برند شما را دارند چارچوب طراحی کرده اید و آنها با عکس هایی کار می‌کنند که شما می‌خواهید.
من در اینجا به مجموعه ای از عکسهایی که نیاز است به مرور برای برند خود تهیه کنید اشاره می‌کنم.

انواع عکس برای برند شخصی

1. هدشات حرفه ای: یک عکس از نیم تنه بالایی با یک پس زمینه ساده که کمک می‌کند تمرکز بر شخص باشد و از گیج شدن بازدیدکنندگان جلوگیری می‌کند. هد شات های حرفه‌ای مناسب ترین عکس برای استفاده در آواتار(عکس پروفایل) شبکه های اجتماعی و مهم‌ترین عکس برندسازی شخصی است.

2. عکس لایف استایل: بعد از عکس‌های حرفه‌ای شما برای برندسازی شخصی نیاز به پرتره های سبک ولی با کیفیت از سبک زندگی معمولی خود دارید. این تصاویر برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب است و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا شما را بشناسند. از این نوع تصاویر می‌توانید در سراسر وبسایت شخصی هم استفاده کنید، تا با نشان دادن شخصیت خود ارتباط سریع با مشتریان بالقوهبگیرید.

3. پشت صحنه / درحال کار: این نوع عکس‌ها نمایشگر فعالیت های شما برای دستیابی به اهداف است. شما با استفاده از این تصاویر به مخاطبان تان گوشزد می‌کنید که شرکت در جلسات و معاشرت چهره های قدرتمند باعث متفاوت بودن شما شده است. این تصاویر مناسب انتشار در لینکدین است.

4. عکس بدون پس‌زمینه یا ترنس پرنت: با این عکس‌ها محبوب گرافیست‌ها شوید. مجموعه ای از عکس‌های خود با ژست مناسب و با فرمت PNG تهیه و برای استفاده بلاگرها و خبرگزاری ها و… در گوگل ایندکس کنید. شما با این کار سرعت رشد برند خود را چند برابر می‌کنید.

5. عکس مناسب شوخی یا میم: اخیرا در شبکه های اجتماعی انتقال احساس شوخی با تصاویر افزایش یافته است. درصورت داشتن یک تیم مارکتینگ قوی می‌توانید برای اینگونه عکس ها برنامه ریزی کنید. توجه داشته باشید که درصوت اشتباه ممکن است برند شما با تهدید روبرو شود.

آندرس آراتومهندس برق مجارستانی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایش با بازخوردی شگفت انگیز و مثبتی روبرو شده یک مثال موفق برای این نوع عکس‌هاست. به گفته خودش عکس‌ها با این هدف گرفته نشده است ولی بعد از استقبال عمومی که از این تصاویر شده او و همسرش با شوخی‌های مردم کنار آمدند و حالا با درآمد و تبلیغات برای شرکت های مختلف دنیا دوران بازنشستگی خوبی را پشت سر می‌گذارند.

6. سرگرمی و شخصی: این عکس ها ارتباط شما را با مردم و مخاطبان عمیق‌تر خواهد کرد. تصور کنید در کشوری که عکس رئیس جمهور با لباس تیم ملی در مقابل تلوزیون یک تابو شکنی رسانه‌ای بزرگ است، شما چه کارهای بزرگی می‌توانید بکنید.

چگونه عکس‌ها را با هدف برند سازی منتشر کنیم؟

اگر از اهمیت عکس‌ برای برند شخصی تان مطلع شده اید و عکس‌های مناسب را تهیه کرده اید حالا وقت پرتاب موشک است. از نگه‌داشتن عکسهای با کیفیت در حافظه کامپیوتر شخصیتان دست بردارید؛ این عکس ها برای استفاده دیگران گرفته شده است نه شما!
با استفاده از یک مشاور، که درمورد SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)، خصوصیت ALT (متن جایگزین تصویر) و انتخاب TAG(هشتگ) عکس‌ها اطلاع دارد عکس‌های تهیه شده را در سرتاسر وب با هزینه کم منتشر کنید تا دیگران با جستجو نام‌تان به عکس‌هایی که شما در مسیرشان قرار داده اید برسند. انواع روش برای انتشار عکس در فضای وب:

1. رپورتاژ آگهی: می‌توانید با پرداخت مبلغی در سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی می‌پذیرند عکس‌های خود را منتشر کنید تا دیده شوند.

2. شبکه های اجتماعی: رایگان و راحت‌ترین راه انتشار عکس‌ها در شبکه های اجتماعی مثل پینترست، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، فیسبوک و … با استفاده از خصوصیت ALT (متن جایگزین تصویر) است.

3. انتشار در وب سایت شخصی: می توانید مانند ترامپ یک وبسایت شخصی داشته باشید و با خیال راحت همه عکس های خود را در موتور های جستجو ایندکس کنید.

4. انتشار در سایت اشتراک گذاری عکس: سایت‌هایی مثل فیری پیک و unsplash و… می‌توانند میزبان خوبی برای عکس های شما باشند.

لیست کارهایی که نباید بکنیم

  • از عکس گل و گیاه، تصویر نوشته، تصویر فرزندان و… برای عکس پروفایل استفاده نکنید.

  • برای استفاده راحت‌تر از درج واترمارک خودداری کنید.
  • در تهیه عکس‌های خود اغراق نکنید.

 

 

از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: کارگاه آموزش مقدماتی...
معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: دوره آموزشی ساخت فیلم...
معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند. کارگاه آموزش عکاسی...
مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
  پس از فیلم «از نفس افتاده»، موج جدیدی که سینمای جهان از برزیل تا چکسلواکی و ژاپن را فرا...
مجید گرجیان از مدیران فیلم‌برداری شناخته شده سینمای ایران است که مدیریت فیلمبرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه را به...
معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: کارگاه آموزش مقدماتی...
معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: دوره آموزشی ساخت فیلم...
معاونت فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: مسابقه عکاسی...
معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند. کارگاه آموزش عکاسی...
انجمن فیلم و عکس ارس برگزار مینماید: تور عکاسی از مناظر جنگلی روستای اولی   زمان : جمعه 27 آبان...
مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
0 0 رای ها
امتیاز دهید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای عضویت در انجمن فیلم و عکس ارس اینجا کلیک کنید.