خطر دوبرابری افسردگی در هنرمندان بریتانیا

بر اساس بررسی بیش از ۱۰۰ مطالعه آکادمیک، افرادی که در زمینه سرگرمی و هنرهای نمایشی کار می کنند، دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض افسردگی قرار دارند.

 در این بررسی که توسط دکتر «لوسی کلمنتز» و به سفارش اتحادیه دست‌اندرکاران هنرهای نمایشی بریتانیا (Equity)انجام شده، ۱۱۱ مطالعه آکادمیک مربوط به سلامت روان در افراد حرفه‌ای و دانشجویان در بخش هنرهای نمایشی در ۲۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و یافته‌ها حاکی از آن است که احتمال افسردگی در این افراد از جمله بازیگران و بالرین‌ها دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

مقالات دیگر نیز نشان داده که ۲۴ درصد از بالرین ها، به همراه ۳۲ درصد از خوانندگان اپرا، ۵۲ درصد از دانشجویان بازیگری، ۶۰ درصد از بازیگران و ۹۰ درصد از نوازندگان راک، تجربه اضطراب را گزارش کردند،
این در حالی است که در میان جمعیت عموم مردم، تنها ۶ درصد از افراد در هر هفته دچار اضطراب می‌شوند!

ساعات کاری نامتداول و نمایش‌های آخر شب ممکن است منجر به اختلال در خواب شود که به عنوان یکی از عوامل خطر شناخته شده برای مشکلات سلامت روان محسوب می‌شود.

همچنین براساس یافته‌های این مطالعه ناهماهنگی تورهای برنامه و فشارهای ناشی از اختلاف ساعت برنامه‌های کاری نامنظم (شامل شب‌ها و اجرای آخر هفته) و صرف زمان زیاد کار دور از خانه به معنای نداشتن زمان کافی برای وقت گذاشتن برای عزیزان، خانواده و زندگی اجتماعی است، به عنوان مثال، موسیقی‌دانان شاید ماه‌ها فرصت دیدن فرزندانشان را پیدا نکنند و این امر بسیار حیاتی است زیرا حمایت از عزیزان به عنوان یکی از مهمترین عوامل در سلامت روان شناخته شده است.

بر اساس یک مطالعه، ۸۳٪ از بازیگران اعلام کرده‌اند حداقل برخی اوقات استرس مالی داشته‌اند و ۳۰٪ نیز استرس مالی را به عنوان یک دغدغه همیشگی تجربه می کنند. بسیاری از هنرمندان نمایشی چندین کار انجام می‌دهند تا زندگی خود را تامین کنند.

علاوه بر مسائل  شغلی، این بررسی نشان داده که تأثیر به تصویر کشیدن احساسات شدید و به تصویر کشیدن مکرر موقعیت‌هایی چون مرگ یا تجاوز جنسی می‌تواند منجر به تضعیف سلامت روان شود. همچنین نگرانی در مورد نحوه بازخورد دیگران نسبت به عملکرد فرد نیز یکی از عوامل موثر بوده است.

فشار دیگر وارد شده بر هنرمندان نمایشی درمورد انطباق با ایده‌آل‌های زیبایی‌شناختی است، مانند لاغر بودن بازیگران ، بالرین‌ها و فشارهای مرتبط با وزن به طور مستقیم با افسردگی و اضطراب این گروه مرتبط بوده است و همچنین اضطراب، افسردگی و استرس، همگی با اختلال غذا خوردن در نوازندگان، از جمله خوانندگان ارتباط دارد.

احتمال مشکلات سلامت روان در افراد شاغل در صنعت سرگرمی و هنرهای نمایشی وجود دارد و طیف وسیعی از عوامل مؤثر در این زمینه وجود دارد اما کاملاً واضح است که تأثیرات مضر عدم امنیت شغلی، دستمزد پایین و شرایط بد کار به این بحران جمعی دامن می‌زند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
مجید گرجیان از مدیران فیلم‌برداری شناخته شده سینمای ایران است که مدیریت فیلمبرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه را به...
در سال 1883 در پورتلند ، یکی از شهرهای امریکا به دنیا آمد . اولین فرزند از 6 فرزند ایزاک...
وحید بیوته از مدیران فیلم‌برداری جوان و موفق سینمای ایران است که چندین جایزه ملی و جهانی کسب کرده است....
کلمه آنامورفیک ترکیب دو واژه یونانی Annaبه معنی دوباره و Morphos به معنی شکل‌دهی است. بیش از صد و سی سال...
معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: کارگاه آموزش مقدماتی...
معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: دوره آموزشی ساخت فیلم...
معاونت فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند: مسابقه عکاسی...
معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با همکاری انجمن فیلم و عکس ارس برگزار میکند. کارگاه آموزش عکاسی...
انجمن فیلم و عکس ارس برگزار مینماید: تور عکاسی از مناظر جنگلی روستای اولی   زمان : جمعه 27 آبان...
مسعود سلامی از مدیران فیلم‌برداری صاحب‌نام سینمای ایران، مدیریت فیلم‌برداری بیش از صد فیلم کوتاه را در کنار فیلم‌برداری آثار...
0 0 رای ها
امتیاز دهید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای عضویت در انجمن فیلم و عکس ارس اینجا کلیک کنید.